ŚWIETLICA SZKOLNA
W roku szkolnym 2016/2017 świetlica czynna jest od 7:00 -17:00
Wychowawcy:
-
p. Dorota Łukaszewicz,
-
p. Dorota Niewiadomska.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE
Świetlica szkolna jest częścią składową szkoły. Jej funkcjonowanie i organizacja jest ściśle związana z działaniem szkoły. Praca świetlicy prowadzona jest w oparciu o plan pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej, który pozostaje w korelacji z Planem Pracy Szkoły (opiera się o wytyczne Statutu Szkoły i Regulaminu Świetlicy).
Głównym zadaniem świetlicy jest organizacja czasu wolnego Uczniów pozostających na terenie szkoły przed i po zakończonych zajęciach lekcyjnych. Prowadzenie przez świetlicę zorganizowanych zajęć ma na celu nauczenie Uczniów umiejętnego gospodarowania wolnym czasem i daje możliwość wykorzystania go zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami.
DO ZADAŃ ŚWIETLICY NALEŻY:
-
organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej, przyzwyczajanie do samodzielnego myślenia;
-
organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej w pomieszczeniu i na dworze mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny dziecka;
-
organizowanie zajęć mających na celu ujawnienie i rozwijanie zainteresowań, uzdolnień;
-
stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, kształtowanie kulturalnych nawyków życia codziennego;
-
upowszechnienie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości dbałości o zachowanie zdrowia;
-
rozwijanie samodzielności oraz społecznej aktywności;
-
współdziałanie z Rodzicami, Nauczycielami, Wychowawcami i środowiskiem lokalnym szkoły.
ŚWIETLICA
Nasza świetlica to miejsce, w którym dzieci spędzają czas w miłej i przyjaznej atmosferze.
Zajęcia w świetlicy odbywają się od godziny 7.00 do 17.00.
Głównym celem działalności świetlicy szkolnej jest zapewnienie opieki wychowawczej dzieciom rodziców pracujących zawodowo, a także:
-
propagowanie wartości zgodnych z misją szkoły - tolerancja, prawda, odpowiedzialność, uczciwość,
-
zagospodarowanie uczniom wolnego czasu i rekreacji,
-
wyrabianie nawyków samodzielnej pracy umysłowej,
-
wyrabianie umiejętności nawiązywania prawidłowych kontaktów z rówieśnikami,
-
nauka samodzielnego podejmowania decyzji oraz realizowania różnorodnych zadań,
-
organizowanie rozrywki indywidualnej i zbiorowej,
-
kształtowanie nawyków kultury życia codziennego,
-
kształtowanie nawyków higieny i czystości,
-
rozpoznawanie i zapewnianie realizacji aktualnych potrzeb dzieci przy ścisłej współpracy z rodzicami, wychowawcami klas, pedagogami i terapeutą.
Dzieci rozwijają zainteresowania uczestnicząc w:
-
zajęciach plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie z plasteliny, wyklejanie, haftowanie),
-
zajęciach z papieroplastyki – Orgiami,
-
zajęciach o tematyce turystyczno – krajoznawczo – przyrodniczej (wycieczki, konkursy itp.),
-
zajęciach integracyjnych,
-
grach i zabawach świetlicowych: gry planszowe, układanie puzzli, kalambury, gry umysłowe, pedagogika zabawy, ćwiczenia z zakresu metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, „gimnastyka mózgu” P. Denisona,
-
zajęciach umuzykalniających,
-
zajęciach czytelniczych,
-
zajęciach sportowych: gry i zabawy na świeżym powietrzu.