Szkoła Podstawowa im. por. Adolfa Pilcha ps.Góra-Dolina w Dziekanowie Polskim

Adres

Tel: (22) 751-10-23

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W czerwcu klasy III-VI wybrały się na trzydniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Dąb Bartek, zwiedzaliśmy Muzeum H. Sienkiewicza w Oblęgorku, Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni, Jaskinię Raj oraz spacerowaliśmy po Kielcach; drugiego dnia odbyliśmy pieszą wyprawę na Łysą Górę przez Świętokrzyski Park Narodowy, poznaliśmy legendarnego pielgrzyma Emeryka, zwiedziliśmy klasztor pobenedyktyński z relikwiami Krzyża Chrystusowego, muzeum misyjne i kryptę Jeremiego Wiśniowickiego,  zaszliśmy na gołoborze skąd podziwialiśmy panoramę Gór Świętokrzyskich, byliśmy również przy źródełku św. Franciszka i w klasztorze sióstr; trzeciego dnia zwiedzaliśmy w Ujeździe ruiny zamku Krzysztopór, potem pojechaliśmy do Sandomierza, gdzie byliśmy w Zbrojowni i przeszliśmy Podziemną Trasą Turystyczną, podziwialiśmy stare miasto, rynek i ratusz oraz spacerowaliśmy wąwozem lessowym, szukaliśmy również śladów Ojca Mateusza.

Wszystkim uczestnikom bardzo się wyjazd podobał, choć zmęczenie dało się nam mocno we znaki.